Hallonstygn som värmer



Jag satt och kollade på dummies.com och försökte lära mig den öppna kabelflätan, men förgäves. Jag förstår inte termerna, och förklaringen är inte särskilt utförlig och tydlig. Men jag ger mig inte! Hursomhelst, så sökte jag på youtube efter instruktioner, och istället ramlade jag över den här videon:


http://www.youtube.com/watch?v=Saw2bXHqVK4&feature=related

Den visar hur man stickar "Raspberry Stitches", eller direkt översatt : Hallonstygn. Jag är förälskad ha ha. Så jag stickade en liten vit remsa med dessa hallonstygn som ni ser här på bilden:

Hittade en kul youtube video som visade hur man stickade dessa så kallade

Ville prova och se om jag kunde göra det också, och tänkte att jag nu ska sticka en halsduk till mamma med dessa stygn.
Kolla in videon om ni vill se hur man gör. Den är i och för sig på engelska, men jag tror att ni kommer att fatta. Purl=avig. Knit=rät. Det är nog allt man behöver veta för att förstå.


Ska nu börja med mammas halsduk :)

Adieu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0