Flätor och tomtar

Den här halsduken blev tyvärr inte så vacker som jag hade hoppats på. Någon som har något tips om hur man kan sy så att kanterna inte rullar sig? :)Den här blev helt okej, borde nog gjort den lite bredare, men den får duga!Den röd och vita halsduken är den jag håller på med just nu. Den känns väldigt tomtig och julig :) Och den är supermjuk!!



Här är ett par exempel på halsdukar jag gjort på sistone. Den första blå/vita/turkosa blev tyvärr inte så lyckad. Det var första gången som jag lyckades med flätstickning. Cecilia hade visat mig hur man gjorde flera gånger, men jag missförstod varje gång. Till sist surfade jag in på dummies- hemsidan och fick skriftliga instruktioner. Och lyckades! Jag gjorde den väldigt basic eftersom jag inte hade full koll på tekniken än. Dum som jag var begrep jag inte att kanterna skulle komma att rulla sig förrän det var för sent. Om någon där ute har tips på hur man kan sy för att åtgärda det i efterhand vore jag väldigt tacksam!
Halsduk nummer två blev jag lite mer nöjd med. Jag gillar färgerna, och den ser väl ganska okej ut.
På den tredje bilden ser man den röd och vita halsduken jag stickar just nu. Jag började för nån dag sen, och den blir nog klar på lördag. Den är så supermjuk att jag skulle vilja sticka en hel pläd med det garnet och använda det som täcke hela vintern!! Den känns väldigt tomtig och julig. :)

Jag har ett par halsdukar till som jag gjort, och ska lägga ut fler bilder senare. Tyvärr är de inte vackra, men de är varma vilket är det viktigaste!

Nu ska jag fortsätta titta på Die Hard 4 och sticka tomte-halsduken :)

Adieu

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jättefina halsdukar, Maria! :)

2011-09-25 @ 21:44:55
URL: http://chasingfabrics.blogspot.com/
Postat av: André

Sick!! Jag såg också die hard fyra på datorn någon gång runt detta datumet!

2011-09-27 @ 15:53:06
Postat av: Cissi

Maria du är vår blixt!! :)

2011-10-02 @ 16:26:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0