Sticka, stack, stuckit

Den här veckan har spenderats hemma med ögoninflammation och stickorna i högsta hugg. Aldrig roligt att vara sjuk men ack så effektivt för vårt hemlöse-projekt. Nu har jag stickat ihop ett gäng glada och fina vantar i olika färger och former, samt en lång och bylsig halsduk i pigga ränder.

Mer effektivitet välkomnas dock, cause det börjar bli ruskigt kallt out there. Idag har jag jobbat min första hela dag den här veckan, och det var så kallt! BRrrrrrrrrrrrrr. Men ack så roligt att få komma ut bland människor igen, man blir verkligen tokig av att sitta ensam hemma med endast en dator som sällskap. Dessvärre var jag så oförberedd på kylan idag att jag tvingades leta upp ett par borttappade vantar på marken. Mina händer höll på att förfrysa! Inatt är det tre grader kallt och imorgon beräknas temperaturen ligga runt noll grader. Det börjar alltså bli dags för utdelning, men vi satsar på att sticka oktober ut så hinner vi förhoppningsvis få ihop ett gäng vantar och halsdukar till.

Lovikkavantar i herrstrl

Mjukaste halsduken i stada






Kommentarer
Postat av: Fiaflash

Mycket vackert, jag ska nog bli uteliggare så man kan ro åt sig ett fint par!!! Duktiga ni är!!

2011-10-13 @ 23:15:22
Postat av: Cissi

Då ska jag fixa ett flashigt par som passar FiaFlash som handen i handsken! :D Vilken färg önskas?

2011-10-13 @ 23:17:19
Postat av: Fanny

fina syster, vad du är snäll!

2011-10-14 @ 16:19:31
URL: http://fanny-1995.blogspot.com
Postat av: Babushka

Äsch, man har så mkt ledig tid att slå hål på!

2011-10-15 @ 11:36:30
Postat av: Jenny

Sötnöt <3!

2011-10-16 @ 13:40:12
URL: http://chasingfabrics.blogspot.com
Postat av: Skojar du Cissi har du gjort den fina färgglada halsduken? Jag MÅSTE bli klar med mina vantar känner jag nu :)

2011-10-17 @ 23:11:37
Postat av: Jenny

Uppdatering? :D

2011-11-23 @ 23:55:09
URL: http://chasingfabrics.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0